reklama

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

 

Nie sztuką jest założyć stronę internetową. Aby zaistnieć w sieci niezbędna będzie również jej dobra widoczność. Pojawienie się na czołowych miejscach w wyszukiwarce nie jest łatwe i wymaga czasu. Jak możemy uzyskać wyższą pozycję w Google? W jaki sposób działają firmy pozycjonerskie?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie nazywamy szerokie pojęte działania, których celem jest uzyskanie możliwie, jak najbardziej widocznego miejsca w wyszukiwarce. Rozróżniamy dwa typy pozycjonowania. Są nim pozycjonowanie wyników organicznych — inaczej nazywane optymalizacja wyników wyszukiwania (SEO) – a także PPC, czyli płatna reklama.

Zarówno jedna, jak i druga jest niezbędna dla skutecznego zwiększenia widoczności witryny w sieci. Ich wspólne działanie pozwala również uzyskać najlepsze wyniki w najkrótszym czasie.

Działania SEO i PPC — czym się różnią i na czym polegają?

Efektywne pozycjonowanie stron www to proces złożony, na który składa się szereg różnych działań. Wymaga również specjalistycznej i ciągle uaktualnianej wiedzy. Dlatego — jeśli nie śledzimy trendów na bieżąco i nie mamy wystarczającej ilości czasu — lepiej jest zatrudnić do pozycjonowania fachowców np. firmę SMART SEO (www.smart-seo.pl).

Do najbardziej pracochłonnych działań należą te, które pozwalają nam podbić „wynik” naszej witryny w wyszukiwarce. Mowa tutaj o optymalizacji wyników wyszukiwania, czyli SEO. W przeciwieństwie do reklamy PPC — gdzie wystarczy jedynie stworzyć kampanie, a efekty widoczne są od razu — aby strona pojawiała się wyżej w wyszukiwaniach organicznych potrzeba dużo czasu i zaangażowania.

Praca agencji w tym zakresie rozpoczyna się od zoptymalizowania pod kątem wyszukiwarki samej strony internetowej. W mocnym uproszczeniu jej widoczność zależy od jakości treści, jakie się na niej znajdują, a także od ilości wartościowych linków, jakie do niej prowadzą.

 

Dodaj komentarz